logo-wit

Een veilige cloudoplossing voor meer dan de opvolging van uw medewerkers & assets, voor de communicatie met uw partners en voor het registreren van aanwezigheden en tijden.

hoe werkt

logo.big

pin.all is een platform dat meer is dan enkel het registreren van tijden van uw medewerkers.

Het opvolgen, communiceren en samenwerken met uw partners, maakt van dit platform een troef voor uw bedrijf.

In een chronologie van 7 stappen wordt de volledige flow toegelicht:

  1. Captatie
  2. Registratie
  3. Communicatie
  4. Samenwerken
  5. Opvolging
  6. Verwerking
  7. Beveiliging.

1. Captatie

pin.all biedt verschillende mogelijkheden om uw medewerkers te laten registreren. De manieren van registreren worden ingedeeld in "lokale", "mobiele", "integratie" en "manuele"-registratie.

 

De "lokale" manier van registreren gebeurt door een toestel op locatie te installeren. Sommige van deze terminals zijn eenvoudige toestellen zoals telefoon en badgelezers, tot de meer complexe identificaties met de handpalmscanner. De badgelezers kunnen naast de eigen bedrijfsbadges, ook de construbadge® en metalbadge lezen, en kunnen eveneens uitgerust worden met identiteitskaartlezers.

 

De "mobiele" manier van registreren kan door een sms te sturen naar het platform, maar een veiliger methode is de mobile-app, een mobiele applicatie die naast de identificatie ook met geolocatie is uitgerust.

De "integratie" manier van registreren gebeurt met de toestellen van de klant. Via de integratie mogelijkheden - API - kan vlot een koppeling gemaakt worden met het platform.

 

De "manuele" manier van registreren gebeurt op het platform. Is de medewerker vergeten zich te registreren, of moet een registratie gecorrigeerd worden: dit kan eenvoudig via de functies op het platform. Het platform kan zowel op pc, notebook, tablet of smartphone gebruikt worden, alles met een gebruiksvriendelijke interface.

CAPTATIE
1 REGISTRATIE

2. Registratie

pin.all is meer dan captatie van gegevens. De validatie van de captatie wordt aangevuld met gegevens van het platform en gecontroleerd met de aanwezige planning.

 

Door de automatische verwerking van de construbadge® en metalbadge worden de administratieve taken tot een minimum herleid. Medewerkers worden automatisch aangemaakt en gekoppeld aan het juiste bedrijf.

 

Een koppeling via de handige API-functies van het platform laat toe andere validaties uit te voeren en gegevens toe te voegen aan de captatie.

De captatie, een eenvoudige waarneming, wordt een volwaardige registratie die verder in het proces kan worden gebruikt.

3. Communicatie

Wilt u op de hoogte gebracht worden van alle onregelmatigheden met de registraties?  pin.all is sterk uitgebouwd om u gepast en tijdig op de hoogte te brengen.

 

Verschillende methoden worden gebruikt om u te informeren: notificaties, sms of via mail.

 

  • "Notificaties" om anomalieën te melden over afwezigheden - medewerkers die niet zijn komen opdagen, of die te laat begonnen of te vroeg vertrokken zijn, ... Met pin.all kan u proactief reageren en snel en efficiënt een passende oplossing voorstellen.
     
  • "sms" om anomalieën te melden over niet werkende of slecht werkende toestellen. Misschien is het toestel niet meer aangesloten of is het toestel afgedekt. U kan passend actie ondernemen om snel en accuraat een oplossing te bieden.
     
  • "Mail" om een communicatie te bevestigen.

pin.all biedt u de mogelijkheid om deze zaken persoonlijk in te stellen zodat u enkel de noodzakelijke berichten ontvangt.

 

Natuurlijk kan u alle informatie terugvinden op het pin.all platform en dit op uw favoriete toestel pc, notebook, tablet of smartphone.

4. Samenwerken

pin.all is hét platform om samen te werken met uw partners, zowel als klant als leverancier.

 

Geen problemen meer met verschillende logins en websites om uw gegevens te verzamelen. Alles is samengebracht in één overzicht en u heeft een duidelijk zicht op alle medewerkers op de verschillende locaties.

 

Geen extra administratie meer nodig om uw partners in te lichten. Geef uw partner een beveiligde toegang zodat hij zelf de gegevens kan zien waartoe u hem toegang verleent.

 

Geen mails meer te versturen met allerlei overzichten. Uw partner kan - als het hem past -  zijn gegevens opvragen: eenvoudig en duidelijk.

 

Integraties zijn beperkt tot één interface. Met de API moet slechts éénmaal de koppeling met uw eigen systeem worden gemaakt, en toch kunnen de gegevens van verschillende partners opgevraagd worden.

 

pin.all is een platform dat mensen verbindt en samenbrengt rond dezelfde gegevens.

 

De unieke data staat op één gecontroleerde plaats. Dit zorgt voor veiligheid en betrouwbaarheid van uw gegevens.

4-SAMENWERKEN
Opvolging

5. Opvolging

pin.all maakt opvolging eenvoudig, snel en overzichtelijk. 

 

  • pin.all is toegankelijk met verschillende toestellen: desktop, notebook, tablet of smartphone.
  • Het cloudplatform is altijd beschikbaar, “any time – any place”.
  • Verschillende presentaties van de gegevens zijn mogelijk, afhankelijk van uw verantwoordelijkheid.
  • Een snelle en accurate opvolging van registraties, deze zijn eenvoudig te vergelijken met de planning.
  • Beheer van uitzonderingen betekent minder werk en vermijdt fouten.
  • Flexibiliteit en duidelijkheid naar uw klant met minder administratie.
  • Snellere verwerking van gegevens.

6. Verwerking

Alle data kan binnen uw eigen systeem eenvoudig verwerkt worden voor facturatie en loonadministratie. Om dit mogelijk te maken, voorziet pin.all in tal van API’s die opgezet worden als een service naar uw systeem:

 

  • Machine-to-machine communicatie:
    • Digitalisering aan de bron
    • Eenvoudige setup met duidelijke informatie
    • Up and running in no time
  • Eenvoudige integratie met uw interne applicaties:
    • Integratie van de planning van de medewerker naar pin.all
    • Facturatie en loonadministratie met de pin.all gegevens
    • Integratie van pin.all functies in uw eigen applicaties
    • Export naar Excel
    • Import met Excel
  • pin.all stelt data en functies ter beschikking met API (application program interface):
    • API first design
    • Veilige communicatie
  • Lagere ontwikkelingskosten van de integratie
  • Gestroomlijnde integratie
  • Automatische verwerking van de gegevens.

Verwerking
7-BEVEILIGING

7. Beveiliging

Beveiliging van uw gegevens is belangrijk. Het pin.all platform verzorgt deze beveiliging vanuit 4 oogpunten: het gebruik door medewerkers, de systemen, GDPR en Azure cloudoplossing.

 

De beveiliging voor het gebruik door medewerkers is gebaseerd op login, met daaraan gekoppelde profielen:

  • Een beheerderprofiel en standaardprofiel worden automatisch aangeleverd. Elk bedrijf kan nieuwe profielen aanmaken.
  • Er is een beveiliging op functieniveau naar de gebruikers toe.
  • U kan de toegang tot de gegevens voor uw gebruikers eenvoudig beperken.  U bepaalt welke business units en locaties de gebruiker kan zien. 

De beveiliging voor systemen is eveneens gebaseerd op een gebruikersprofiel. Dit biedt dezelfde mogelijkheden als de beveiliging van gebruikers. Maar om misbruik te vermijden wordt gebruik gemaakt van een "bus en service" mechanisme dat rechtstreeks contact met de database onmogelijk maakt.